Krakow a Osvětim

Cesta do Krakova nás stála 151,- s PolskiBusem. Věděla jsem, že s ním hodně lidí jezdí, nenašla jsem ale žádné hodnocení a tak jsem netušila, do čeho přesně jdeme. Věděla jsem, že jsou to moderní autobusy bez stevarda. Nakonec jsme byly příjemně překvapeny. Místa na nohy i pro 2 metrové lidi, čisté, klimatizované a příjemné. Každá jsme si obsadily jednu dvousedačku. Noc jsme přežily v pohodě, dokonce jsme se i vyspaly. Samozřejmě ne jak v posteli, ale šlo to. Prestupovaly jsme ve Vroslavi. Je to zajížďka, ale krásně se to dalo. Taky za tu cenu :-)

Do autobusu do Krakova jsme dokonce dostaly i svačinu. Máslový bochánek, krekry a pitíčko. Cesta utekla rychle, i když tenhle autobus byl o poznání méně pohodlný. Sedačky vic natěsnané, ale opět jsme měly pro sebe dvě.

V Krakově bydlíme kousek od nádraží, v hostelu, který patří nejspíš Rusům. Je to tu ale příjemné a pohodlné, až na ten modře blikající alarm, kdykoliv se pohneme. Sprcha je masážní, jen na záchod musíme mimo pokoj, což je nepatrné mínus.

Prošly jsme si centrum Krakova, navštívily Florianskou bránu (to by byl hřích) a zjistily, že město je pěkné, historické centrum ale malinké. Na Wawel jsme nešly, tedy přesněji řečeno na.prohlídku hradu, byla tam úděsná fronta, všichni vyrazili v neděli do ulic. Zakotvily jsme v Café Heaven, ochutnaly místní preclik a zakoupily nejake suvenýry. Kdo tipoval panáka, má pravdu :-)

Prozkoumaly jsme také cestu na letiště (zde jsme poprvé zabloudily), koupily listky na vlak do Osvětimi a na letiště. Večer se při jídle koukly na Big bang theory (máme v plánu od začátku) a usnuly jako špalky. Další den náš čeká Osvětim.

Vstávačka do Osvětimi nebyla cool, ale vlal v 6:46 jsme stihly. Vlak měl nakonec zpoždění, což nám ale nevadilo, protože prohlídka začínala až v 10:00. Vstup do památníku je do 10:00 zdarma, my ale chtěly českého průvodce. Lístek jsme dostaly na studenta (neptejte se :-)) a čekaly na průvodce a další lidi do skupiny. Nakonec jsme šly jen my dvě a průvodkyně, takže all inclusive prohlídka. Trvalo nam to přes 4 hodinky, v šíleném vedru. Ale stojí to za to. Je šílené, co se tam dělo ....
Večer jsme padly jak zabité do postele a teď čekáme na odbavení do Říma :-)